Alec Bradley Family Blend the Lineage Robusto

Family BlendBlend jest mi znany, ale chyba po raz pierwszy zapaliłem Robusto. A na pewno pierwszy raz postanowiłem je zrecenzować. Ten egzemplarz przeleżał w moim humidorze 19 miesięcy, mam więc wrażenie, że wystarczająco „skruszał”.

Przede wszystkim muszę nadmienić, że to konkretne cygaro bardzo mi się podoba. Zarówno wspaniały, aksamitny wrapper jak i dość nowoczesny pierścień. Od pachnącej skórą i czekoladą stopy, poprzez idealnie sprężysty trzon aż po zakończoną świńskim ogonkiem głowę stanowi dla mnie ideał, dlatego 10/10.

Po odcięciu części kapturka dwuostrzową obcinarką uzyskałem idealny ciąg. Walory smakowe na zimno dorównują aromatom, wyczuwanym przez nos – dominuje skóra i czekolada, ale da się także wyczuć odrobinę słodkiego cedru. Nadal 10/10.

Pierwsze puffy są bardzo delikatne, słodko kwaśne, ale nie w ten odrzucający sposób. Ot – tytoń. Po chwili pojawia się odrobina pikantnej goryczki na finiszu. Przez cały czas trwania tej tercji cygaro jest pyszne, a smaki oscylują wokół wytrawnego drewna i gorzkiej czekolady z pieprznym finiszem. 19/20.

Zachęcony tak dobrym początkiem, nie przedmuchuję przed drugą tercją, bo cygaro zdaje się tego nie wymagać. Nadal ma zadziwiająco czysty smak, teraz głównie cedrowy. Pieprzny finisz nadal obecny i w miarę upływu czasu coraz bardziej inwazyjny. 17/20.

Trzecia tercja przynosi wzrost mocy i ostrości. Smak ucieka w stronę migdałów, ale nie jest już tak czysty jak poprzednio. Po szybkim przedmuchaniu dym raz jeszcze staje się kremowy, ale zaledwie na moment. Przez tę chwilę znowu czuć drewno. Potem wraca pieprz, a cygaro niebezpiecznie się nagrzewa. Pora kończyć. 16/20.

Spalanie jest umiarkowanie równe, cygaro nie zagasa. Popiół żółtawy, ale jego smak podczas palenia jest właściwie niewyczuwalny. Pod koniec cygaro mocno się nagrzewa nawet przy niskiej prędkości palenia. 7/10.

Cygaro kupowałem dość dawno temu i cena była przystępna. Niestety w obecnej chwili trudno je znaleźć w sklepie (chociaż da się), ale jego koszt jest umiarkowanie wysoki. Nadal warto. 9/10.

Myślę, że łączna ocena na poziomie 88 punktów to dobra rekomendacja, by mieć to cygaro w swoim humidorze.

Dodaj komentarz