Isla Del Sol Robusto

Drew EstateTytoń, użyty do produkcji tego cygara nasączono kawowym aromatem z użyciem najlepszych ziaren kawy. Czuć to doskonale, gdy powącha się liść okrywowy. Poza rzeczoną kawą, pachnie on jeszcze słodkimi ziołami. Cygaro jest dość ładne, równe, a żyłki nie są przesadnie wyczuwalne. Całość wieńczy podwójny, prosty pierścień, z czego ten główny ma interesujący kształt i nieco kojarzący mi się z meksykiem emblemat słońca. 8,5/10.

Po otwarciu puncherem uzyskałem dobry ciąg, ale słodycz pozostająca na ustach jest niemal nie do zniesienia. Smak na zimno przepaściście słodki, sztuczny. 6/10.

Sam czubeczek głowy tego cygara jest słodki, ale wydobywające się z niego pierwsze puffy już nie. Są one kawowo-orzechowe i jest to całkiem przyjemne zaskoczenie. Szkoda, że efekt psują słodkie usta. Na języku czuć zatem odrobinę ostrości. Niestety w połowie tercji objawia się poważny, chemiczny absmak. Konieczne jest przedmuchanie, bo inaczej po prostu nie da się tego palić. Zabieg odrobinę pomaga, jednak nie wszystko co złe zniknęło i dlatego tylko 10/20.

W drugiej tercji nieprzyjemny smak powraca z nową, ciągle narastającą mocą. Przypomina coś ropopochodnego, co pojawia się co dwa, trzy puffnięcia. W połączeniu ze słodyczą na ustach daje to zaprawdę potępieńczy efekt. Cała tercja spędzona na walce. 1/20.

O dziwo kolejne przedmuchanie poprawia smak i w trzeciej tercji można się cieszyć jako takim smakiem. Zmniejsza się także dawka słodyczy, jaką otrzymują usta. Albo już całą zlizałem, albo przestałem ją czuć. W każdym razie ta tercja wypada lepiej (możliwe, że na tle poprzednich). 12/20.

Spalanie nie jest złe, ale ilość zabiegów, które musiałem poczynić, by unormować smaki przyprawia o zawrót głowy, dlatego kwestie techniczne zasługują najwyżej na 3/10.

Cygaro w mojej opinii nie warte jest, by zaprzątać sobie nim głowę. Mam jeszcze kilka sztuk, ale jeśli zgłosi się do mnie ktoś, kto będzie chciał spróbować tego cygara i wpadnie po odbiór, z przyjemnością podaruję mu jednego batonika. Stosunek ceny do jakości to 2/10.

Łączna ocena to 42,5 punkta. Gdyby cały absmak był wynikiem złego egzemplarza, inne miałyby szansę na coś więcej, ale przy takim rozłożeniu sił nie mam ochoty sprawdzać.

Skomentuj

