Antano Dark Corojo Double Fuerte

jdnCygaro, które dzisiaj wybrałem trochę mnie onieśmiela. Opinie na jego temat są jednoznaczne. Zdarzyło mi się nawet raz spotkać ze zdaniem, że moc jest aż prze-pełna. Ciekaw jestem tego efektu, dlatego ośmielam się skosztować tego zachęcającego kawałku sztuki cygarowej.

Wygląd cygara jest przyjemny oku. Wrapper szorstki, ale ładny, w kolorze ciemno czekoladowym. Zapach skóry, kawy i przypraw dobrze się komponuje. Podwójny pierścień dopełnia obrazu całości. 9/10.

Otwarcie puncherem daje ciasnawy ciąg o intensywnie pikantnym smaku z nutka kawową wyczuwalną na podniebieniu. 9/10.

Zaczynam palenie i faktycznie czuję wspominaną moc już od pierwszego puffnięcia. Pikantny smak gorzkiej, czarnej kawy podkreśla wrażenie. Gorycz jest bardzo przyjemna i wskazana w cygarze o takiej mocy. Myślę, że słodycz mogłaby bardzo zaburzyć efekt i dać fałszywe doznania. Gęsty dym jest drzewnie ziołowy. 17/20.

Od początku drugiej tercji moc jest mniej wyczuwalna i daje chwilkę wytchnienia. Smak przeszedł w stronę drzewno – kawowego, ale jednocześnie stał się cierpki. Dopiero długie i obfite przedmuchanie usuwa tę cierpkość. 16/20.

W trzeciej tercji przyzwyczaiłem się już i do mocy i do smaku, więc cygaro wydaje mi się mniej intensywne. Przy odrobinie wysiłku i koncentracji można jednak wykrzesać z niego jeszcze trochę drzewnej przyjemności, ale tercja zdecydowanie odbiega od poprzednich. 15/20.

Spalanie w czasie dwóch pierwszych tercji było bardzo dobre. Niestety w trzeciej zaczęło przygasać. Zaczęły też pojawiać się niepokojące absmaki. Nie jest to bezproblemowe palenie, dlatego 6/10.

Cena tego cygara w mojej opinii jest dość wygórowana (w granicach 30 PLN). Nie wiem jak wielki wpływ miała na nią podwyżka akcyzy, ale w tych okolicznościach jedynie 5/10.

Ocena łączna to 77 punktów. Po zastanowieniu stwierdzam, że oddaje to moje odczucia. Polecam spróbować.

Skomentuj

