Perdomo Exhibicion Double Robusto Maduro

Perdomo Double RobustoBiorąc do ręki ten śliczny kawał sztuki cygarowej stwierdzam, że w kwestii cygarowego wyglądu jest to ideał. W mojej opinii ten batonik ma idealny stosunek ringu do długości cygara, co nadaje mu doskonałego wyglądu. Zwinięcie też jest świetne, a podkreślający wszystkie walory, szeroki pierścień łatwo schodzi, by ułatwić palenie. Mój egzemplarz leżakował przez pół roku w domowym humidorze, ale w sklepie poleżał dłużej, bo czuć było głębię jego aromatu – kakaowo tytoniowy. Ponadto jedna strona cygara narażona była na światło i była wyraźnie jaśniejsza. Moja ocena to 9,5/10.

Otwarcie puncherem nie nastręcza trudności i na tacy podaje nam idealny ciąg. Smak na zimno jest odrobinę owocowy, ale przede wszystkim tytoniowy. Bardzo wyrazisty. 10/10.

Pierwsza tercja zaczyna się od smaku gorzkich orzechów. Dym jest bardzo przyjemny, prawie idealnie kremowy, o średniej gęstości. Gorycz po kilku minutach znika, ale smak orzechów pozostaje, co bardzo mnie cieszy. 17/20.

Druga tercja zaczyna się od niewielkiego pogorszenia ciągu, a co za tym idzie zmniejszeniem intensywności smaku i ilości dymu. Jedyne, co wynagradza zmianę, to pojawienie się nieco pikantnego finiszu. Przedmuchanie spowodowało jedynie to, że dym nieco obficiej kłębił mi się nad głową. 15/20.

Trzecia tercja jest powodem obniżenia oceny całego palenia. Cygaro ma co prawda drzewny smak, ale mocno stłumiony pogarszającym się ciągiem. Moc wzrasta, ale samo cygaro jest męczące i nudnawe. Niestety nie tego się spodziewałem, zatem jedynie 14/20.

Spalanie nie sprawia większych problemów, ale pogarszający się ciąg idzie w parze z tendencją do przygasania. Pod koniec pojawia się także odrobina smoły, która zniekształca odczucia. 8/10.

Stosunek ceny do jakości nie jest bardzo zły, jeśli cygaro (tak jak ja) kupujemy w promocji. Wtedy ocena w tej kategorii byłaby bardzo wysoka. Niestety za cenę nominalną, rynkową, jedynie 7/10.

Ocena łączna to 80,5 punkta i chociaż spodziewałem się, że idąc za ciosem i paląc kolejne Perdomo będzie lepiej, to przecież nie ma tragedii. Cygaro paliłem około 2 godzin i mogę je polecić początkującym, którzy budżetówki mają już za sobą.

Skomentuj

