Rocky Patel Decade Torpedo

Rocky PatelRocky Patel Decade 10th Anniversary uśmiechało się do mnie przez szybkę humidora od kiedy trafiło do niego dwa i pół miesiąca wcześniej. Miałem ogromną ochotę na to cygaro i czekałem na pierwszy odpowiedni moment. Moment nadszedł, czy odpowiedni – nie wiem… faktem stało się, że wyciągnąłem cygaro z pojemnika z zamiarem spalenia. A słowo obróciłem w czyn.

Torpedo box-press w rozmiarze 6,5×52 prezentowało się znakomicie ze swoim podwójnym, beżowym pierścieniem. Nie było bardzo mocno zbite, za to pięknym zapachem zaciągałem się wielokrotnie jeszcze przed odpaleniem – piernikowy, korzenny, intensywniejący w pobliżu stopu. 9/10.

Smak na zimno słodko-korzenny, ciąg regulowany jak na torpedę przystało. Mnie udało się uzyskać ciasnawy – taki jaki lubię najbardziej. 10/10.

Pierwsza tercja zaczęła się niefortunnie – wrapper pękł odrobinę już podczas odpalania. Niestety ślinka ciekła mi na myśl o tym batoniku i nie odleżał ani chwili po wyjęciu z humidora. No to mam za swoje. Aromat orzechowy i nie przytłaczająca doza ostrej papryki w przełyku. Jest dobrze. 18/20.

Druga tercja to orzechowości ciąg dalszy, ale dołącza odrobina drzewnego smaku. Połączenie smakowite. Choć początkowo popijać nie trzeba, to pod koniec tercji rozwój mocy doprowadza mnie do momentu, gdy chwytam za szklaneczkę i zwilżam gardło. Gorycz znika i znów cieszę się cygarem. 18/20.

Trzecia tercja przynosi dalszy wzrost mocy. W smaku dominują orzechy. Nadspodziewanie długo utrzymuje się zimny dym – za to warto pokochać cygara o sporym ringu. Pod koniec palenia dostrzegam smołkę i poprawiam otwarcie, by przez kilka następnych chwil znów raczyć się orzechowym dymem. Ogryzek odkładam do popielnicy i przez chwilę delektuję się jeszcze unoszącym się aromatycznym dymem. 16/20 (za smołę).

Spalanie niestety dramatyczne – możliwe, że to wina wadliwego egzemplarza, ale cygaro bardzo źle wypadło pod względem technicznym. Popiół się rozwarstwia, wrapper miejscami jest zupełnie nie palny i odpada płatkami, co wiąże się z tendencją do tunelowania. Na domiar złego od drugiej tercji rozpoczyna się zupełnie niekorygowalne krzywienie, które psuje frajdę. 3/10.

Stosunek ceny do jakości, jako że cygaro jest dość drogie nie jest idealny, ale akceptowalny. Jeśli technikalia byłyby prawidłowe, mogłoby to wypaść lepiej, a tak jedynie 6/10. Warto zaczekać na promocję.

Łączna ocena to 80 punktów. Warto zaznaczyć, że cygaro miało szansę na dużo wyższą ocenę, gdyby nie wady techniczne. Z pewnością powtórzę doświadczenie, bo cygaro było wyraźnie smaczniejsze od RP Royal Vintage, które otrzymało jedynie o jeden punkt mniej.

Skomentuj

