Gurkha Ninja XO

pierścień NinjaPierwsze, na co zwraca się uwagę trzymając to cygaro w dłoni, to jego olbrzymi rozmiar (6×60) i waga. Wrapper jest szorstki, ale przyjemny w dotyku, nie ujawnia żadnych luźnych miejsc. Zapach to kawa, kakao, skóra i przyprawy – niemal powalający aromat. Ciemny, brazylijski, lśniący wrapper i oszczędny pierścień dopełniają wyglądu tego cygara. Dla mnie 10/10.

Otwarcie puncherem daje ciasnawy ciąg, czego można się było spodziewać po tak solidnie zbitym tytoniu. W smaku na zimno – pikantne przyprawy. 9/10.

Natychmiast po odpaleniu czuć zapowiadaną przez producenta moc, która świetnie komponuje się z rozmiarem tego cygara – przed obydwoma aspektami należy czuć respekt. W smaku dominuje kremowa czekolada.Atutem jest także zimny dym – tego cygara nie sposób przegrzać. W połowie tercji pojawił się delikatny, kwaśnawy absmak, ale szybkie przedmuchanie poradziło sobie z problemem. Produkuje sporo aromatycznego, niemęczącego dymu. 19/20.

W drugiej tercji zawodzą technikalia – pod wpływem ciepła wrapper zaczął się rozwijać, i to od środka. Ponadto cygaro zaczęło przygasać, a podczas odpalania w popiele tworzą się charakterystyczne kuleczki, które oczywiscie nie mają wpływu na smak cygara, a świadczą jedynie o składzie gleby, w której wyhodowano tytoń. Smak pozostał bardzo przyjemny aż do końcówki tercji, kiedy to popiół zaczął się kruszyć, a smak zdecydowanie się pogorszył. 15/20.

Trzecia tercja nadeszła po tak długim paleniu, że sam nie wiem, czy jestem jeszcze w stanie wyczuć jakiekolwiek niuanse smakowe. Z pewnością cygaro zrobiło się smaczniejsze w tej tercji i daje dużo przyjemności, a moc rozłożona w takim czasie nie powala. Dymu za to zrobiło się jeszcze więcej. O ile jestem w stanie to określić, to w smaku zaczęło dominować drewno. Nie dopaliłem do końca, bo po pięciu godzinach palenia musiałem zająć się czymś innym. Odłożyłem na popielnicę spory kawałek nadal świetnie smakującego cygara. 18/20.

Spalanie w pierwszej i trzeciej tercji dobre. Niestety problemy w drugiej części bardzo dały mi się we znaki, zatem jedynie 5/10.

Cygaro jest względnie tanie, co sprawia, że stosunek ceny do jakości, a w szczególności ceny do ilości jest bardzo pozytywny. Dla mnie to 10/10.

Cygaro kończy z 86 punktami, ale być może mój egzemplarz, mający problemy w II tercji zaniża tę ocenę. Spróbuję inną sztukę i wtedy okaże się ile w tym racji.

Skomentuj

