Gurkha Ghost

pierścieńGurkha Ghost to przede wszystkim bardzo ładny batonik. Wrapper jest ciemny, połyskliwy, trochę nierówny, ale bardzo dostojny, szczególnie podkreślony srebrnym, mieniącym się hologramowo pierścieniem z wizerunkiem charakterystycznego wojownika. W dotyku twarde, ściśle zbite. Zapach to aromatyczna, delikatna skóra z domieszką kakao. 9/10.

Podczas otwierania puncher wchodził w cygaro opornie, a wychodząc ściągnął ze sobą kawał kapturka, przez co cygaro delikatnie rozwijało się podczas palenia. Duży minus. Ciąg dobry, nieco przyciasny. Smak przyjemnie kakaowy. 6/10.

I tercja to same pyszności! Czekolada, pod koniec tercji wzbogacona orzeszkami to smak, którego nie można zignorować. Leżakowanie w humidorze sprawiło, że dym jest kremowy, gęsty, aromatyczny i niedrażniący. Po wydmuchnięciu szybko rozwiewa się, nie tworząc duszącej chmury. 19/20.

II tercja sprowadza mniej słodyczy a więcej pieprzu. Nadal bardzo smaczne! Dymu nieco więcej, ale nadal smakowity, kremowy. Pod koniec smak zmienia się zgodnie z początkowym profilem zapachowym – skóra podszyta kakao. Smak nie jest jednak tak czysty i nieskazitelny jak w tercji poprzedniej. 18/20.

III tercja bardzo wzmocniła smak, chociaż wymagała większej ilości przedmuchań. Za to dymu było mniej. Profil smakowy oscylował wokół kakao, ale dało się wyczuć różne domieszki, które nieustannie wzmagały efekt. 17/20.

Spalanie jak od linijki! Przedmuchiwanie konieczne, przynajmniej raz na tercję, czasem częściej. Pod koniec warto popijać. 8/10.

Cygaro niezłe, chociaż niezbyt duże (60-70 minut). Za tą cenę przydałoby się coś więcej – zarówno w warstwie smakowej jak i w wielkości. 7/10.

Łącznie 84 punkty – kolejna wysoka ocena (szczególnie w warstwie smakowej) i zaczynam się zastanawiać, w jaki sposób nowe humidory, lepsze warunki i staranniejszy dobór cygarowego sąsiedztwa wpłynął na smak moich batonów. A może to moje zmysły płatają mi figle? Ale przecież nie będę szukał powodów, dla których cygara smakują mi coraz bardziej – lepiej skupić się na rozkoszowaniu nimi.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s