La Duena

Cygaro La Duena

Małe, skromne cygarko, z eleganckim pierścieniem w starym stylu nie rzuca się w oczy od razu, ale gdy raz zwróci się na nie uwagę, wraca jak bumerang. Tak było ze mną – odkąd pierwszy raz zobaczyłem to cygarko, w czyichś rękach, chciałem go spróbować. Nadarzyła się okazja, zakupiłem kilka sztuk i pomyślałem, że warto coś o nim napisać.

Pierwsze wrażenia „na zimno” to mocno kakaowy zapach i prawdziwie doskonałe zwinięcie. Ideał – na tym etapie nie można życzyć sobie nic więcej.

Odpaliłem i zdałem sobie sprawę, że cygaro to jest tak przyjemnie rozleniwiające, że zamiast recenzji będę w stanie zamieścić jedynie jej skrótową wersję.

Pierwsza tercja to drewno, kakao i orzechy w bardzo przyjemnej konfiguracji i proporcjach. Wyraziste i przepyszne.

W drugiej tercji pokpiłem sprawę – cygaro wymagało szerszego otwarcia, a ja przytłumiłem swoje doznania otwierając je puncherem. Aromatu było mniej, bo cygaro się przytkało.

W trzeciej tercji, już po poszerzeniu otwarcia gilotynką, odczułem powrót to aromatów, z którymi zdążyłem zaprzyjaźnić się w tercji pierwszej. Radość i ulga pojawiła się na mojej twarzy, bo cygaro ma bardzo wiele do zaoferowania.

Nie ulega wątpliwości, że cygara tego powinien spróbować każdy, kto kroczy cygarowym szlakiem. Mimo, że nie jest może wybitne, to jest to standard, do którego porównywać można inne cygara, nie tylko nikaraguańskie.

Skomentuj

